Inzerce, která prodává

Dokud kupec nenavštíví nemovitost prodávajícího, tak jediné, odkud může sbírat informace a jediné na co se může spolehnout, je inzerce. Její kvalita je rozhodujícím faktorem v návštěvnosti a zaujetí budoucího kupce a definuje na dlouho dopředu, kolik a jaké klienty upoutá. 

Nezapomeňte, že čím rychleji má Váš kupec všechny informace pohromadě, tím rychleji se umí rozhodnout.

(VIZ video dole na stránce Cesta, jak lépe prodat)

 

Věřte mi, že špatná kvalita nepřitahuje movité zájemce, zrovna tak, jako je nepřitahují servery zdarma, kde má zájem šetřit nejen strana prodávající, ale hlavně kupující. Na tomto místě připomenu chytré motto: K bohatství se nikdo neprošetřil. Z tohoto důvodu nabízím nemovitosti mých klientů pouze na serverech k tomu určených a placených. Neznamená to, že byste měli ukončit inzerci na neplaceném portálu, ale znamená to uvědomit si, že Vaše akce bude mít odpovídající reakci.

Nezapomeňte, že na inzerci nemá cenu šetřit. Čím lepší inzerce, tím vyšší návštěvnost. Zde přímá úměra stoprocentně platí.

 

Níže v bodech zdůrazňuji, co by mohla dobrá inzerce obsahovat. Samotné umístění a výběr portálu už je pak věcí Vaší finanční síly a ceny nemovitostí. Je jasné, že byt v Jirkově si vlastník asi nebude inzerovat na největším českém placeném serveru, zatímco byt u Prahy tam své místo určitě má a zasloužil by si i svou vlastní webovou stránku.

Všimněte si seznamu níže a porovnejte s inzercí svou. Téměř s jistotou jste použili pro inzerci jen některé body.

 

 


 

Co způsobí špatná inzerce a 

jak na dobrou inzerci ? 

Dobrá inzerce obsahuje :

  • minimálně 10 fotografií
  • zakreslení dispozic/půdorysu
  • snímek katastrální mapy
  • snímek mapy z letadla
  • video exteriéru
  • video interiéru
  • slovní popis nemovitosti
  • slovní popis pozemků s výměrami
  • údaje P E N B
  • alternativně údaje revizí
  • kontakt na prodávajícího tel. i e-mail
  • informaci, zda prodává RK nebo vlastník
  • cenu nebo cenové rozpětí
  • možnosti financování
  • adresu/část obce/ GPS souřadnice
  • vizualizace projektů/rekonstrukcí
  • u pozemků info o územním plánu/rozhodnutí
  • u pozemků dostupnost sítí

Co  způsobí  špatná inzerce : 

  • nižší sledovanost
  • rychlejší pokles ceny
  • nezaujetí a odrazení kupce
  • neoslovíte správnou cílovou skupinu
  • nedostatečné předání  informací
  • pozdější prohlídky nebo méně prohlídek
  • delší dobu prodeje
  • vyšší výdaje za inzerci (u placených portálů)
  • bude Vám volat více makléřů
  • konečnou nižší cenu
  • zklamání z neúspěchu
  • pár probdělých nocí

Videoprezentace


Video osloví větší okruh zájemců a dosáhnete díky tomu nejvyšší možnou cenu na trhu v dané době a daném místě. 

Srovnání č. 1 :

RD v obci Slaný si klient inzeroval sám po dobu 3 měsíců (cena 4.690.000,-Kč) - 5 prohlídek, výsledek žádný.

Tatáž nemovitost,  mnou vyhotovená inzerce (video + foto), cena 4.750.000,-Kč - 6 prohlídek za 5 týdnů, výsledek rezervace.SAM_0555

Srovnání č. 2

Byt Chrášťany u Prahy, klient inzeroval sám, 5 měsíců, mnoho prohlídek za cenu 3.300.000,-Kč

Tatáž nemovitost, mnou vyhotovená inzerce (video + foto), cena 3.280.000,-Kč - po 9 dnech prohlídka a rezervace.

SAM_3062

Video, resp. videoprohlídka má specifické vlastnosti, které uvádím v 8 bodech níže. Videoprohlídka má díky těmto vlastnostem vysokou účinnost a zcela prakticky mohu říci, že u nemovitostí, které jsem inzeroval s videem jsem dosáhnul 100% úspěšnosti v prodeji (pokud se Vám nechce číst, podívejte se na video pod textem dole)  : 

Podívejte se ještě na graf průzkumu, (pod tímto textem)  který poukazuje na to, že problémem pro kupce překvapivě není cena, ani financování, ale kvalita nemovitosti, resp. nedostatečné množství kvalitních nemovitostí, které by splňovali očekávání. Ze slov mých klientů patří mezi nejčastější důvody podcenění kvality inzerce a přesto, že mnozí prodávající mají velmi kvalitní nemovitost, tak kvalita podání, škála informací a umístění prezentace tomu neodpovídají. Výsledkem je, že ji kupci nenajdou nebo je nezaujme (špatné fotky, zmatečný text, málo známý inzertní portál, krátký popis, není tel. číslo, prodávající nezvedá atd.)

 

  • 1

    Kupci si nemovitost s videoprohlídkou lépe pamatují.

    Představte si situaci, že hledáte dům. Koukáte na inzeráty, mnoho inzerátů, už se hledání věnujete pár měsíců, ale nic Vás nezaujalo, všude samé fotky a kvalita inzerce s menšími obměnami stejná. A pak uvidíte inzerát, který se od všech něčím liší. Je u něj logo play spustit video. Spustíte ? Ano. Ano, protože 100% klientů, kteří hledají, chtějí mnoho informací, které jsou reálné, pravdivé, kvalitně podané a, pokud možno, nejlépe z pohodlí domova. Dobrá prezentace přitahuje dobré kupce, dobří kupci hledají nejen dobré nemovitosti, ale i kvalitní prezentaci. Je-li navrch zajímavá i nemovitost, pak je jisté, že desítky předešlých inzercí upadly v zapomnění a od teď se dokola pouští video.
  • 2

    Kupci vidí reálný stav.

    Stalo se Vám, že jste absolvovali prohlídku a reálný stav byl horší než fotky makléře, který nemovitost nafotil ? Pak jako kupci jste byli zklamaní...Nebo ještě hůře, absolvovali jste prohlídku a reálný stav byl lepší než fotky makléře ? Pak prodávající jsou zklamaní, protože to nepřitáhlo klienty. S videem se mi toto nestává. Videem totiž nelze nic přibarvit, protože snímám skutečný a reálný stav.
  • 3

    Video generuje zájemce, ne čumily.

    Milý prodávající, souhlasíte, že spousta prohlídek proběhla zbytečně ? A víte proč ? Zbytečné prohlídky bez výsledku se nejčastěji dějí proto, že kupec má určitou představu a tato se na prohlídce nenaplní. Platí zde přímá úměra. Čím méně je v inzerci informací, tím bohatější jsou představy kupců. Tak např. : co si představíte pod tímto inzerátem z Berouna ? " Prodám byt na Tyršovce, vyšší patro, bez linky, ponechám veškeré zařízení, klasický stav, cena 2,2 mil." Jasné, ne ? I kdybych ve videu nepípnul, tak jsem podal mnohonásobně kvalitnější informaci než tento inzerent, který přiložil foto bez linky, foto gauče v rohu a z okna, kde jsem nepochopil, o které patro se jedná.
  • 4

    Video má více shlédnutí než klasická inzerce.

    A to až několikanásobně, protože video kupci vždycky spustí. Pokud navíc video umístím na Youtube a ještě zaplatím propagaci IN STREAM nebo IN DISPLAY, tak shlédnutí není ve stovkách, ale tisících.
  • 5

    Video navozuje pocit důvěry.

    Stává se mi často, že přicházím na prohlídku a kupci už se na mne smějí z dáli a chovají se, jako by mne znali. Asi viděli video, napadá mne. Ano, je to tak. Oni už mne viděli, prohlédli si mne, prolustrovali, zjistili, zda jsem či nejsem jejich krevní skupina a udělali si na mne názor. Udělal jsem na ně nějaký první dojem. A pokud jsem udělal dobrý první dojem, pak mám i velkou část jejich důvěry. A jak víme, byznys se bez důvěry dělat nedá nebo jen stěží. Kupci se pak mohou 100%ně věnovat nemovitosti a ne myšlenkám na to, co na ně makléř vymyslí.
  • 6

    Video nahrazuje spoustu fotek.

    Již jsem o tom hovořil v úvodu této kapitoly. Fotky. Všude samé fotky, nebo videa udělaná z fotek. A někdy jen pár fotek, přestože nemovitost je za cenu převyšující 6 mil. Kč - běžný obrázek a běžný stav. Jak se toto vůbec dá prodat ? Slyšel jsem názor z úst makléřů " Čím méně informací, tím spíše klient pro ty informace zavolá ". Mám jiný názor, a to proto, že mně díky videu již volají konkrétní zájemci, kteří viděli konkrétní nemovitost a vědí, jaká je kvalita a do čeho jdou nebo ještě lépe, už si jdou jen ověřit, že to co viděli je pravda.
  • 7

    Video má vysokou informační kapacitu a vypovídací schopnost.

    Jednou vidět video je lepší, než 20 x vidět foto. K videu zhotovuji pro prezentaci nemovitosti i fotografie zhotovené širokoúhlým objektivem. Ale vraťme se k nadpisu. Klienti na prohlídkách hodnotí video, jako velmi zdařilé a pokud chtějí nemovitost někomu ukázat, aby poznali názor někoho jiného, pak jen přepošlou, video šetří čas kupujícím, prodávajícím i mně. Díky informační kapacitě mají klienti rychleji všechny informace a dokážou se i rychleji rozhodnout. Již nejednou se mi stalo, že kupec ze zahraničí (Izrael) mi volá s tím, že viděl tuto nemovitost na videu a che ji ihned rezervovat
  • 8

    Ojedinělá služba.

    Zhotovit pro klienta video jeho nemovitosti, aby ji mohl prodat je služba nadmíru nadstandardní. Video je třeba umět natočit, umět něco konkrétního říci, odvážit se a umět vystoupit, umět sestříhat, zaranžovat. Je třeba mít na to program (střižnu), naučit se s programem pracovat a mít vcelku vysoké technické dovednosti a znalosti. A dále zmíním, že to všechno stojí slušnou sumičku a vyžaduje spoustu času. Další peníze pak stojí samotná inzerce a propagace, chce-li makléř inzerovat jinde než jen na klasických prodejních servrech. To je i odpověď, proč se video tak zřídka využívá. Ale doufejme, že se to brzy začne měnit k lepšímu, protože kvalitu náš realitní trh určitě potřebuje podstatně zlepšit.

" Vlastnosti a účinek videa "

" Jako první v ČR foto 3D "


Udělejte pár změn v inzerci a výsledek se dostaví.


První a nejvíce viditelnou chybou je nedostatečná kvalita inzerce nemovitosti .

V jednom z předešlých článků jsem psal, že pouze 25% prodávajících prodá svou nemovitost do 2 měsíců. Jak tyto výsledky změní nová hypoteční strategie ČNB z 1.11.2016 a následně 1.12.2016 a daň z nabytí pro kupující zatím nevíme.

Ale co ti zbývající, kteří neprodali ani za delší dobu ? Jsou jich ¾ . Kde je chyba ? Je důvodem třeba to, že mají inzerci na serverech, kde se nabízí vše ? Mobily, hračky, oděvy, nábytek, auta, zvířata atd.

???

Specializované realitní servery jsou placené právě proto, že jsou navštěvované. Ti správní a opravdoví kupci totiž nenavštěvují takovéto stránky, ti prohlížejí placené servery.

Co je vlastně Marketing a proč je důležitý ?

Podle Wikipedie je to proces zaměřený na uspokojení potřeb kupujícího ve správný čas, v ideálním místě a za  vhodnou cenu produktu.

Je možno prodávaný byt posuzovat jako produkt ? No samozřejmě…Nemovitost je jeden z nejlepších příkladů uceleného produktu, kde se musí sejít všechny informace a parametry pro kupce tak ideálně, aby vůbec zavolal na nabídku.

Přesto, že tyto řádky neříkají nic převratně nového, není ve většině inzerátů na prodej nemovitostí vidět kvalitní obsah. Naše nejdražší domovy, které by si kvalitu zasloužili, mají tu nejhůře provedenou reklamu a marketing. Za marketing považujme i takovou drobnost jako je sloh a interpunkce, zrovna tak jako fotografie. Obojí prodává nebo kazí dojem. 

Inzerujete také a chcete prodat ? Pak možná zjistíte po přečtení tohoto článku http://www.gavenciak.cz/jak-inzerovat/, co byste mohli doplnit, aby ten Váš inzerát byl aspoň o pár procent lepší.

A pamatujte : provedení inzerátu rozhoduje o tom, kolik budete mít prohlídek. Výdaje se Vám sice mohou zvednout o pár tisícikorun, ale zvýšený profit je v řádech desetitisíců nebo statisíců. Je to také důvod, proč dobří makléři s kvalitním marketingem a s inzercí o vysoké informační kapacitě prodávají nemovitosti za hodně kvalitních podmínek i pro prodávajícího.

25.11.2016, Milan Gavenčiak