Jak vypadá prezentace vaší nemovitosti za použití videa.

Pohled na osobní výbavu pro záznam kvalitních fotoprezentací a videí.

Z mé výbavy : 

Zrcadlovka Nikon D5300 DX,  a  zrcadlovka Canon EOS 700 D.

Objektiv širokoúhlý Tamron 10 - 19 mm.

Objektiv Canon EF-S 55 - 250.

Objektiv Nikon AF-P DX 18 - 55 mm.

Polarizační filtry, stativ, blesk, sluneční filtry a jiná drobná výbava.

Na této stránce konečně uvádím, jak prakticky a v reálu vypadá taková prezentace nemovitosti za použití videa.  

Zjistil jsem, že pro kupce je zajímavější a přitažlivější podívat se na fotografie i video. Jedno od druhého nelze oddělit. I po zhlédnutí informačně nadupaného videa si kupci chtějí prohlédnout fotografie, a platí to i naopak. Fotografie se v inzerci  v České republice využívá tak dlouho a tak hojně, že jsme si na ni zvykli a inzerce bez fotografií je nesmysl, který zde měl místo v 80. a 90. letech min. století v tištěné inzerci denního tisku. Na co jsme si ale ještě nezvykli, je právě představení nemovitosti prostřednictvím videa.

 

Co je vlastně videoprohlídka ?

Za videoprohlídku nepovažuji fotky, které jsou ve střižně (za určitých presetů a defaultních nastavení) zpracovány do pohybujících se obrazů. To je spíše hýbající se fotografie, která navíc nepostojí a zmizí nevím kdy, takže si ji ani moc neprohlédnu. A současně je tady problém s nastavením kvality. I když je fotka vyfocena ve vysoké kvalitě např. 1920 x 1080, tak renderovat video do koukatelné podoby lze v tolika templatech, že nastavit to napoprvé s bezvadným výsledkem může být problém i pro nelaika. 

Tím tedy také odpovídám na to, co je skutečné video. Za video považuji živý obraz čehokoliv. Video (z latiny, vidět) je technologie pro zachycování, zaznamenávání, přehrávání, přenos a obnovu pohyblivých obrazů používající elektronické signály nebo digitální média. Jen takový záznam má pro kupce jedinečný smysl. Dobře udělané video má pak tendenci porážet jakoukoliv inzerci fotografickou. 

 

Příklady videí

Na každý typ nebo druh nemovitosti se dá uplatnit trochu jiná technika prezentace, a to tak, aby zdůraznila specifikace, které potřebujete vyzdvihnout. Najdete zde i Váš podobný případ ? 

Níže uvádím pár příkladů, jak jsem videa pro prodej nemovitosti zhotovil a jak takové video vypadá. Pro představu jsem umístil videa pro různé druhy nemovitostí a v různých lokalitách: 1. novostavba (RD v Karlštejně), 2. rekonstruovaný RD se statkem (ve Velké Bukové u Křivoklátu), dále video 3. nemovitost historické povahy  (Nepomuk u Plzně), 4. byt po rekonstrukci (v Chrášťanech u Prahy), 5. rekreační objekt (chata u Ohře),  6. řadový dům (Praha Řepy), 7. družstevní byt na Smíchově

1.RD Karlštejn

2.RD Velká Buková u Křivoklátu

3.RD Nepomuk

4.Byt Chrášťany

5.Bezva chata po rekonstrukci u Ohře

6.Jak zdůraznit kvality řadovky

7.Jak s prodejem družstevního bytu bez možnosti zástavy ? 

 

1. Video je ideální tam, kde je co nabídnout.

V případě prodeje nemovitosti v Karlštejně nebylo až tak složité natočit pěkné video. Jednalo se o novostavbu, interiéry byli pěkné, čisté, luxusní. Takový záznam se pořizuje dobře a video zesílilo dojem. Nemovitost se dobře a rychle prodala. Horší je to ale u nemovitostí, kde není nic pěkného do záznamu, nemovitost je starší, uvnitř je nepořádek a oko kupce nelze ničím potěšit. Bohužel i tady může platit, že video ukáže reálný stav. Může to vypadat jako nevýhoda, ale když si představím, kolik klientů mi na prohlídce nešťastně odcházelo z důvodu, že fotografie ukázali lepší stav než byla skutečnost, tak mohu konstatovat, že představení reálného pravdivého stavu má vyšší hodnotu, než mazání medu kolem huby a pak zklamání kupce na prohlídce.

0
zhlédnutí na YouTube za 4 měsíce

2. Co je ještě lákavé ? Výjimečnost přitahuje. 

Na videu níže je těžké vymyslet něco nového, ale na jednom z videí se to povedlo. V prezentaci své nemovitosti chtěl vystoupit sám majitel. Trochu jsem se toho obával, aby nečinil nátlak nebo jsem se bál, že nebude přirozený, ale výsledek se velice líbil a majitel popsal ve svém domě speciální topnou technologii tak, jak bych to já asi neuměl říci. Občas mi zavolal někdo z kupců a pochválil vystoupení samotného majitele. Video k nemovitosti i s jeho vystoupením na konci je zde níže.

3. Nejdůležitějším parametrem videa

by měla být vysoká informační kapacita. Video Vám ujasní, zda je to ono a chcete nemovitost vidět nebo máte trochu jiné představy... Stalo se mi: Kupec si se mnou dohodl prohlídku. Den před prohlídkou shlédl video.  Po shlédnutí zavolal, že to nesplňuje představy jeho manželky a prohlídku zrušil... Zlaté to video... Bez něj bych zbytečně obtěžoval prodávajícího, který na prohlídky jezdil  z 60 km vzdáleného Berouna. Asi bych to schytal. Nemovitost, zde níže, už je ale také prodaná.

4. Byt na prodej, zdánlivě jednoduché.

Nelze pominout byty. Čím menší je nemovitost, tím těžší je dát dohromady dobrý obsah. Je sice fakt, že na bytě 1+1 zdánlivě není co točit, ale je-li to služba pro kupce důležitá, pak i takovému klientovi videoprohlídka přijde vhod a pomůže kupci koupit.  Tedy velikost nerozhoduje. Záleží jen na tom, jestli se makléři chce nebo nechce, protože natočit video je až do publikování na webu nebo You Tube záležitost velmi pracná, časově náročná a technicky složitá. Podotknu pouze maličkost, že mám na mysli video kvalitní, informačně nadupané a režijně zvládnuté. Jak jsem nastříhal video na byt 4+1 v Chrášťaneh u Prahy se můžete podívat níže.

0
shlédnutí na You Tube po 3 měs. inzerce

5. Pro prodej nemovitosti zvolte i odpovídající sezónu.

Můžete chatu prodávat v listopadu nebo prosinci, ale nebude to ideální ani pro vás (cena, zima na chatě, úklid ...), ale ani pro stranu kupující. Kupující totiž kupují nejen nemovitosti, ale i pocity a možná více ty pocity. Jen málokdo z nás si umí při prosincové prohlídce představit, že v dubnu právě na tomto místě vykvetou tulipány, vzadu sasanky a tady bude záplava narcisů. Jen málokdo Vám uvěří, že je tady v létě krásně, když to právě nevidí. Jak jsme točili video s majitelem chaty v Košticích u Loun s panem Horynou se můžete podívat tady níže. U chaty už se to zelenalo, jaro právě propukalo a během 4 dnů se nám přihlásilo 7 prohlídek.

6. Zdůraznit kvalitu a vlastnost nemovitosti je velmi složitý úkol. 

Nemovitostí je v nabídkách mnoho. Mnohé mají velmi specifické a vynikající vlastnosti, ale pomocí fotografií se o nich kupec nikdy nedoví. Fotky nejsou dostatečné, stejně jako popis nemůže vystihnout onu vlastnost, která dělá Vaši nemovitost lepší, než ty ostatní. 

To je i případ tohoto rodinného domu v Praze Řepy. Na první pohled obyčejná řadovka, u které není co vyzdvihnout. Pořídil jsem foto - dojem z interiérů byl fajn,  ale stále jsem nevystihnul to, co bylo na tomto domě tak zajímavé. Takže zkoukněte video a posuďte sami, jak se podařilo skloubit dojem velikosti (i přesto, že se jedná o řadový RD) a výjimečnosti (otevřený krb, 3 koupelny, garáž, šatna, pracovna, 2 kuchyně...). O tom, že se video povedlo, svědčí přes 700 zhlédnutí za týden.

7. Prodej družstevního bytu je složitější než bytu ve vlastnictví

Prodat družstevní byt není lehký úkol. Tím horší je situace, čím dražší je byt.

Proč ? 

Družstevní byt si totiž banka nevezme do zástavy a nemůžete tedy tímto bytem ručit. Ideální je tedy mít vlastní finanční prostředky nebo pro zástavu u banky, od které si berete hypotéku, použít zástavu jiné vhodné nemovitosti. Pokud píšu vhodné, tak tím myslím takovou nemovitost, která dosahuje alespoň takové hodnoty, kterou má družstevní byt který chcete koupit.  Z toho tedy vyplývá, že nemáte-li takovou nemovitost do zástavy a nebo nemáte vlastní finanční prostředky, bude pro Vás velmi složité pořídit družstevní byt. Musíme ale ještě rozlišit pro kterou cenovou úroveň to platí více a pro kterou méně. Rozdílná situace bude na severu Čech, kde družstevní byty stojí v řádu statisíců a jiná bude situace ve velkých městech jako Praha, Brno, Plzeň, kde se bavíme o cenách od 2 mil. Kč. Je jasné, že sehnat úvěr na bydlení ve výši 300.000,-Kč v obci Most je pro Vás věc řešitelná, zatímco při ceně 3. miliony Kč v Praze je financování nereálné. V příspěvku níže je video družstevního bytu, kde zdůrazněním výhod, dobrou lokalitou, splacenou anuitou a zajímavou cenou se podařilo najít kupce během jednoho týdne.