Dobrá inzerce prodává, špatná nezaujme. 

 

 

 

 

 
 
v čem je rozdíl ? 

Nedostatky inzerátu

Po otevření inzerátu na realitním portálu  se kupující nejvíce soustředí 1. Nadpis, 2. První fotografie, 3. První dvě věty popisu. To je vše, co rozhoduje o tom, jestli bude inzerát dále zkoumán nebo zrak kupujícího zaujme jiný inzerát. Mezi první nedostatky inzerátu, které jsou při otevření realitního portálu nejvíce vidět patří tedy výše zmíněné, proto o nich krátce v textech níže. Mohu svědomitě prohlásit, že před 10 lety byl stav podstatně horší než nyní v r. 2020. Přesto stačí si otevřít jeden z našich známých realitních portálů a nedostatky se zde vyskytují vcelku pravidelně.

Nezajímavý text

Napsat text inzerátu není žádná věda, zdá se. Dobrý text dokáže nemovitost pěkně nakopnout vpřed. Špatný text způsobí opak. Je např. příliš krátký nebo příliš dlouhý. Rozebírá nepodstatné věci, je zmatečný nebo sladce kreativní (vše super a NEJ). Je bez návaznosti, věty (nebo souvětí) jsou dlouhé a syntaxe špatně pochopitelná. Dobrý text má ideu, kvalitní a bonitní hesla po kterých jdou kupující, logickou strukturu a korespondující fotografie. A jeden postřeh: nic jiného tak spolehlivě neodradí potenciálního kupujícího, jako když se v textu objevují gramatické hrubky, dále když je v textu příliš mnoho "vaty"... a když text nemá odstavce a je doslova bezbřehý a čtenář se ztrácí.

Nekvalitní fotky

S fotografiemi je problém ještě viditelnější. Představte si onen bezbřehý text a nad ním nekvalitní fotografii. Zavírám. Není to problém jen realit. Občas vybírám dovolenou a nestačím se divit, jak hodně fotografie neodpovídali tomu, kde jsem týden trávil volno. Fotografie jsou to první, co kupující uvidí. A přesto je na fotkáh vidět domácí nepořádek (není odvaha říci, že je nutné to uklidit?), jsou rozmazané, tmavé, v malém počtu, obsahují přepaly, rušivé elementy nebo jsou vyobrazeny fotografie, které nezapadjí do kontextu, atd.

Inzerce, která prodává

Níže v tabulce uvádím, které důležité informace obsahuje dobře zhotovená inzerce pro prodej nemovitosti, který potenciálně nakopne tuto nemovitost vpřed a dostane ji do povědomí kupujícího více, než ostatní. Výsledek tohoto snažení lze charakterizovat tak, že kupující si s vysokou pravděpodobností takové nabídky všimne a pokud nemovitost odpovídá kritériím hledání, pak s velkou jistotou přijde na prohlídku již jen ověřit stav, protože hodně informací již obdržel, srovnal si podstatné skutečnosti a vyhodnotil je. Všímám si, že klienti na schůzce studiem mého inzerátu stráví 10 - 15 minut, zatímco srovnatelnou nemovitost, kde chybí podstatné skutečnosti, proletí za podstatně kratší čas.  

Poutavý nadpis

Tady je role trochu omezená, protože některé inzertní portály si v současné době nadpis zobecní do předdefinované formy

Všesměrové video 360° (klik)

Perfektní věc, u nás zatím dělám asi jen já, ale pro orientaci skvělé. Klikněte a podívejte se, co to umí. Budoucnost prezentace

Snímky dronu

Nebo alespoň družicové snímky, které dnes poskytují Google mapy i Seznam mapy. Dává pěkný celkový obraz o sousedství

Odpovídající text

Nutný je strukturovaný text, protože kupující zpravidla nečtou celý text, ale očima zachytí jen hesla, která hledají. Ta tam buď jsou nebo ne

Virtuální prohlídka (klik)

Viz má první strana zde o 360°. Dnes bych bez virtuální prohlídky nedal ani ránu. Jedinečná možnost jak zviditelnit nemovitost

Geolokalizace

Názvem myslím mapu, i když mapa je velmi obecný pojem. Geolokalizace vystihuje lépe skutečnost o přesném umístění

Kvalitní fotografie

Nejlépe zhotovené širokoúhlým objektivem, ideálně pro interiéry nemovitosti f=12 až 20 mm, ideálně bez zkreslení linií a svislic

Půdorys nemovitosti

Dává představu o dispozičním řešení. Existuje forma 2D i 3D. Ideálně s uvedenými výměrami nebo plochami místností

Katastrální mapa

Informuje co je součástí, kudy vedou hranice pozemků a staveb z hlediska KN, zlepšuje informace o rozsahu a skutečném stavu

Video nemovitosti

Komentovaná prohlídka je pozitivum pro makléře, pže kupující ví, s kým má tu čest a pokud je video ok, má makléř i nemovitost první body

Ortofotomapa

Kombinace družicového snímku a katastrální mapy s hranicemi pozemků. Nutnost pro jasnou představu, co se prodává.

Webová stránka

Pro komerční a dražší residenční nemovitosti zhotovím samostatnou webovou stránku s výše uvedenými informacemi

Chcete se se mnou o prodeji jen nezávazně poradit? 

 

Napište nebo mi zavolejte

 

 

milan.gavenciak@re-max.cz

tel.: +420 739 500 614